Star Wars Underworld RolePlay
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Race-systeem

Ga naar beneden

Race-systeem Empty Race-systeem

Bericht van OldFreek di okt 20, 2015 11:41 pm

Hey beste mensjes van planeten Nar Shaddaa tot Milan,

De meeste van de deelnemende roleplayers op Sim kennen mijn race-systeem al.

Het gaat als volgt, er is een arena waar men raced, vanzelfsprekend. In de kamer zelf zijn tegels geplaatst, de tegels zijn linear tegenoverelkaar, zo kan je je niet vergissen op welke tegel je moet klikken. Zodra je op een tegel staat zal er van je gevraagd worden om een of meerdere actie's uit te voeten in EEN ZIN. Kort voorbeeld:

Gevraagde actie doormiddeld van wired: [ Start de motor, en rijdt vooruit. - MINIMAAL 10 WOORDEN ]

Racer A: * Ik druk een groen knopje in waardoor de motor aan ging, en gaf gas vooruit. *
Racer B: * Ik start de motor, en druk een rood knopje in, vervolgens schoot ik voorwaarts.*

Elke roleplayer bezit dan nog haar of zijn eigen beslissing wat betreft woordkeuze in je actie!

Ook kwamen er een paar genieen met een tegenargument op dit race-systeem.

"De snelste typer zal uiteindelijk winnen."

Dat klopt deels.

In de latere kamers van de race [ 3e/4e ] zullen de aanwezige racers merken dat er vijandige Droids zijn die het commando hebben de leidende eerste racer uit te schakelen.

Zelfs mocht de snelste iedereen inhalen, zal hij altij moeten worstelen met het feit dat hij word beschoten.

Droid schoten kunnen verschillende gevolgen hebben voor je racevoertuig (pod)
Hier is een simpel voorbeeld

* De Droid richt zijn loop van zijn twee geweren op de 1e racer. *
* En knalt voluit op zijn zijkant *
* Het schip is zo erg beschadigd dat de racer niet meer kon verder racen. *

UUUUUH! Uitgeschakeld!




Maar de Droids kunnen ook andere gevolgen hebben.

*De Droid richt de loop van zijn geweren op de 1e racer. *
* En knalt voluit op zijn zijkant *
* Echter schoot hij een paar mis, en kon de racer doorvliegen.*

Droids kunnen ontweken worden door simpel na de 1e actie van de droid zijn richtveld te vermijden. Voorbeeld

* Ik ( de racer ) bleef uit het richtveld van de droid. )

Droids kunnen zelfs uitgeschakeld worden, hiermee help je je mede-racers, maar ook jezelf. Voorbeeld.

* Ik bots knetterhard tegen de Droid. *
* De Droid vloog in meerdere stukken weg door de lucht.*

Er zal wel een vaste regel moeten komen van hoeveel woorden er MINIMAAL in de actie getyp moeten worden.

De Droid schutter zal worden bespeeld door de commentator, of ter wel ik. (BK201)





De schade die de droid dan heeft aangericht zal in de chat persoonlijk tegen de racer verteld worden.
Reparatie kosten zullen dan betaald moeten word.
Mocht de racer een mechanic hebben, of er een zijn.
Dan betaald hij alsnog voor de goederen die hij voor de reparatie moet kopen.

Kosten blijven gelijk.

Goed! Dit was mijn idee uiteraard!

Behalve dat heb ik ook ideeen voor vershillende evenementen.

Short race: Max 4 races, 5 arena kamers, 1e racer wint geld.

Big race: Paar van 2 racers, max 10 paren, verschillede tournamenten, na verlies direct uitgeschakeld, 5 kamers.
1e, 2e, en 3e racer winnen een bedrag.

Op Big race's kan er geld worden ingezet door niet-racers, aka het publiek.
Hoe en wat weet ik nog niet, mocht dit idee toegelaten worden, dan zullen er zeker meer dingen duidelijk worden voor jullie.

Ik wil graag jullie mening zien hieronder, ik begrijp volkomen dat ik op bepaalde punten niet volkomen duidelijk ben, spreek me daar op aan, of contacteer me op Sim.

Mvg,

Die Oude grijsbaard glurend op de hoogste tak van de boom tegenover jouw slaapkamer. . .


OldFreek

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-10-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum